Přejít k hlavnímu obsahu

Muzeum fotografie a moderních obrazových médií, ops<!--:en-->Muzeum fotografie a moderních obrazových médií, ops<!--:de-->Muzeum fotografie a moderních obrazových médií, ops

Myšlenka na zřízení fotografického centra, domu či muzea fotografie v naší zemi náleží k prastarým idejím, neboť jejich program a prospěšnost je zcela evidentní. Pokusy o zřízení muzea fotografie se objevily dokonce již v 19. století. V institucích a na velkých výstavách se fotografie dlouho pojímala jako součást polygrafických živností a amatérské fotografování se chápalo jako sport. Definitivní obrat v nazírání na význam a roli fotografie přinesla výstava Sto let české fotografie v roce 1939, která ji vnímala skutečně v širokém kontextu – od uplatnění ve vědě po umělecký obor, od živnosti po prostředek komunikace. Po roce 1948 došlo ke zničení mnoha fotografických archivů a dokladů a fotografie v muzeích, archivech a památkových objektech bývala mnohde na okraji zájmu. V roce 1962 byla založena první celostátní sbírka umělecké fotografie v Moravské galerii. Novodobým otcem myšlenky muzea fotografie – tehdy s představou Národního fotografického muzea – byl Erich Einhorn s Rudolfem Skopcem v roce 1960. Až k návrhu architektonického řešení dostoupil projekt Muzea fotografie a kinematografie v Táboře v první polovině 90. let a obdobný projekt Anny Fárové v Praze Vinohradech. Již ke konci 80. let začala vznikat centra fotografie, jejichž význam přesáhl jejich region (Pražský dům fotografie, Galerie 4 v Chebu). V nadšení devadesátých let vznikla četná sdružení podporující zájem o fotografii (České foto, České centrum fotografie a další).Myšlenka na zřízení fotografického centra, domu či muzea fotografie v naší zemi náleží k prastarým idejím, neboť jejich program a prospěšnost je zcela evidentní. Pokusy o zřízení muzea fotografie se objevily dokonce již v 19. století. V institucích a na velkých výstavách se fotografie dlouho pojímala jako součást polygrafických živností a amatérské fotografování se chápalo jako sport. Definitivní obrat v nazírání na význam a roli fotografie přinesla výstava Sto let české fotografie v roce 1939, která ji vnímala skutečně v širokém kontextu – od uplatnění ve vědě po umělecký obor, od živnosti po prostředek komunikace. Po roce 1948 došlo ke zničení mnoha fotografických archivů a dokladů a fotografie v muzeích, archivech a památkových objektech bývala mnohde na okraji zájmu. V roce 1962 byla založena první celostátní sbírka umělecké fotografie v Moravské galerii. Novodobým otcem myšlenky muzea fotografie – tehdy s představou Národního fotografického muzea – byl Erich Einhorn s Rudolfem Skopcem v roce 1960. Až k návrhu architektonického řešení dostoupil projekt Muzea fotografie a kinematografie v Táboře v první polovině 90. let a obdobný projekt Anny Fárové v Praze Vinohradech. Již ke konci 80. let začala vznikat centra fotografie, jejichž význam přesáhl jejich region (Pražský dům fotografie, Galerie 4 v Chebu). V nadšení devadesátých let vznikla četná sdružení podporující zájem o fotografii (České foto, České centrum fotografie a další).Myšlenka na zřízení fotografického centra, domu či muzea fotografie v naší zemi náleží k prastarým idejím, neboť jejich program a prospěšnost je zcela evidentní. Pokusy o zřízení muzea fotografie se objevily dokonce již v 19. století. V institucích a na velkých výstavách se fotografie dlouho pojímala jako součást polygrafických živností a amatérské fotografování se chápalo jako sport. Definitivní obrat v nazírání na význam a roli fotografie přinesla výstava Sto let české fotografie v roce 1939, která ji vnímala skutečně v širokém kontextu – od uplatnění ve vědě po umělecký obor, od živnosti po prostředek komunikace. Po roce 1948 došlo ke zničení mnoha fotografických archivů a dokladů a fotografie v muzeích, archivech a památkových objektech bývala mnohde na okraji zájmu. V roce 1962 byla založena první celostátní sbírka umělecké fotografie v Moravské galerii. Novodobým otcem myšlenky muzea fotografie – tehdy s představou Národního fotografického muzea – byl Erich Einhorn s Rudolfem Skopcem v roce 1960. Až k návrhu architektonického řešení dostoupil projekt Muzea fotografie a kinematografie v Táboře v první polovině 90. let a obdobný projekt Anny Fárové v Praze Vinohradech. Již ke konci 80. let začala vznikat centra fotografie, jejichž význam přesáhl jejich region (Pražský dům fotografie, Galerie 4 v Chebu). V nadšení devadesátých let vznikla četná sdružení podporující zájem o fotografii (České foto, České centrum fotografie a další).
Životopis
Fotografie

Informace o subjektu

Kontaktní informace

Webové stránky:http://www.mfmom.cz/

Adresa


Okres: